Soms lees je een artikel en denk je, dat zouden meer mensen/bedrijven moeten doen. Bij NewsLab hebben we de traditie dat we jaarlijks met de collega's een stedentrip maken naar een Europese hoofdstad. Dat zijn uitstapjes waar lang naar wordt uitgekeken en lang over wordt nagepraat. Dit tripje komt ook altijd ter sprake bij sollicitatiegesprekken. Het is geen ritueel, waarvan sprake is in bijgevoegd artikel, maar zorgt wel voor saamhorigheid en een goed gevoel over het bedrijf.
In bijgevoegd artikel uit MT - http://epaper.mt.nl/14124?issueid=689914#42 - kun je lezen hoe Amerikaanse ondernemingen bepaalde rituelen hebben die onderdeel vormen van de bedrijfscultuur. En die een grote impact hebben op de trouw die medewerkers voelen voor hun bedrijf. Wellicht is het goed eens na te denken over het inbouwen van rituelen, passend bij het bedrijf of inspelend op de gewenste bedrijfscultuur, die bijdragen aan medewerkersloyaliteit en de interne trots op de eigen onderneming. Ik vond de voorbeelden - vaak heel simpel - inspirerend genoeg om je dit artikel aan te bevelen.
vrijdag 16 april 2010
Abonneren op:
Reacties (Atom)
